Loading, please wait ...
MESSAGE

Všeobecné obchodné podmienky použitia bezkontaktnej platobnej karty v preprave prostredníctvom služby TAPNI SA

Zoznam skratiek

Skratka Pojem
BČK Bezkontaktná čipová karta
BMK Bratislavská mestská karta
BPK Bezkontaktná platobná karta
EP Elektronická peňaženka
DPB Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť
JCL Jednorazový cestovný lístok
KOCL Kombinovaný označovač cestovných lístkov
MHD Vozidlo DPB
PP IDS BK Prepravný poriadok integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji
VOP Všeobecné obchodné podmienky

 

1. Všeobecné pojmy

  1. Bezkontaktná platobná karta (ďalej len „BPK“) - Za BPK sa pre účely tohoto dokumentu, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak, považujú platobné karty spĺňajúce štandardy kartových asociácií Mastercard a Visa na využitie bezkontaktnej platobnej karty v mestskej hromadnej doprave a okrem iného umožňujúce realizovať offline bezkontaktné transakcie. Pri splnení vyššie uvedených podmienok sa za BPK považujú aj virtuálne platobné karty a nosiče s nimi spojené, napríklad mobilné telefóny, hodinky a iné zariadenia umožňujúce NFC platby. pepa

  2. Kombinovaný označovač cestovných lístkov (ďalej len “KOCL”) – pre účely tohto dokumentu za KOCL považujeme označovač cestovných lístkov vybavený aplikáciou TAPNI SA a platobným terminálom. KOCL je označený symbolom bezkontaktnej platby .

  3. TAP - TAPom sa pre účely tohoto dokumentu rozumie priloženie BPK ku KOCL vo vozidle MHD za účelom zakúpenia cestovného lístka (ďalej len „CL“)v danom dopravnom prostriedku.

  4. Služba TAPNI SA – systém pozostávajúci z aplikácie v KOCL, aplikácie v revízorských čítačkách, webovej aplikácie, databázovej aplikácie, platobnej brány a zabezpečených komunikačných protokolov. Systém slúži na nákup a evidenciu CL v prostriedkoch MHD prostredníctvom BPK, na výpočet výšky cestovného a jeho úhradu. Systém ďalej slúži aj na evidenciu potrebných údajov o karte a osobných údajov držiteľa registrovanej karty. Systém umožňuje výkon kontroly tarifného vybavenia cestujúcich.

2. Všeobecné ustanovenia

  1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) využitia BPK v preprave prostredníctvom služby TAPNI SA sa aplikujú na zakúpenie a evidenciu CL a úhradu cestovného, ktoré Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť(ďalej len „DPB“), IČO: 00 492 736, so sídlom Olejkárska 1, 814 52 Bratislava, registrovaný na Mestskom súde Bratislava III, oddiel Sa, vložka č. 607/B, IČ DPH: SK2020298786, infolinka: 02/ 5950 5950, e-mail: ots@dpb.sk realizuje prostredníctvom systému TAPNI SA (ďalej všeobecne len ako „Zmluva“). Aplikácia VOP druhej zmluvnej strany (zákazníka) alebo akýchkoľvek iných VOP je týmto výslovne vylúčená, pokiaľ sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak.

  2. Tieto VOP sú spracované na základe ustanovenia § 273 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) a sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy.

  3. V zmysle týchto VOP sa Zmluva považuje za uzavretú priložením BPK ku KOCL vo vozidle MHD, ktorý je v danom momente v prevádzkovom režime určenom na zakúpenie CL a ich evidenciu. Zákazník týmto akceptuje podmienky navrhnuté DPB v týchto VOP.

  4. Nákup CL, ich evidencia a úhrada cestovného prostredníctvom služby TAPNI SA prebiehajúca v elektronickom systéme sa realizuje v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 492/2009 Z. z. o platobných službách v znení neskorších predpisov, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, Obchodného zákonníka a týmito VOP.

  5. Zákazníkom pre účely týchto VOP je fyzická osoba, ktorá využíva BPK prostredníctvom služby TAPNI SA, na ktorú je táto BPK vystavená.

  6. Orgánom dozoru je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, tel. č.: 02/ 5827 2172 a 02/ 5827 2104, fax č.: 02/ 5827 2170.

3. Predmet zmluvy a podmienky využitia bezkontaktnej platobnej karty v preprave prostredníctvom služby TAPNI SA 

  1. CL v službe TAPNI SA je možné zakúpiť a využívať len vo vozidlách DPB. Počas platnosti CL možno neobmedzene prestupovať.

  2. Na nákup CL možno využiť ľubovoľnú bezkontaktnú platobnú kartu EMV (VISA, Mastercard, Maestro). Nákup CL sa realizuje priamo vo vozidle, cestujúci ho musí vykonať najneskôr pri odchode vozidla zo zastávky v KOCL označenom , a to tzv. TAPom, t.j. priložením EMV karty k čítačke. Bez nutnosti výberu a dotyku na obrazovke KOCL cestujúci zakúpi základný CL s platnosťou 30 minút. O výsledku operácie je cestujúci ihneď informovaný oznámením na displeji KOCL.

  3. K CL pre majiteľa EMV karty je možné dokúpiť aj CL pre spolucestujúcich. Spolucestujúcim je taká osoba, ktorá cestuje rovnakú alebo kratšiu trasu ako majiteľ EMV karty. Lístok pre spolucestujúceho alebo skupinu spolucestujúcich môže mať aj inú platnosť ako lístok majiteľa karty. Ak majiteľ EMV karty zakupuje CL skupine spolucestujúcich, tak CL pre celú skupinu budú s rovnakou platnosťou.

  4. V prípade, že najbližší KOCL označený je nefunkčný, cestujúci je povinný zakúpiť si CL v inom KOCL označenom . Ak sa vo vozidle nenachádza žiaden iný funkčný KOCL označený , cestujúci vo vlastnom záujme informuje vodiča vozidla     po príchode do nasledujúcej zastávky a v prípade vykonávania prepravnej kontroly bezodkladne informuje aj revízora.

  5. TAP je potrebné vykonať len pri nákupe CL, pri prestupe nie je potrebné prikladať EMV kartu.

  6. V každom kalendárnom dni pri prvom priložení EMV karty ku KOCL dochádza k autorizácii karty, pri ktorej sa overuje aj dostatok prostriedkov na karte. V závislosti od kartovej asociácie, ktorá kartu vydala, dochádza k rezervácii sumy určenej pre uhradenie cestovného. Táto suma môže byť až vo výške denného cestovného.

  7. Vykonané nákupy CL sa evidujú v zúčtovacom centre služby TAPNI SA počas celého zúčtovacieho obdobia. Za zúčtovacie obdobie sa považuje obdobie v čase od 0:00 do 23:59 daného kalendárneho dňa. Po skončení zúčtovacieho obdobia príde k platbe cestovného strhnutím celej precestovanej sumy z EMV karty, ktorou boli vykonané TAPy a zároveň príde k zrušeniu rezervácie. Celá suma cestovného bude strhnutá v rámci jednej finančnej transakcie.

  8. Denný limit pre cestujúceho a spolucestujúceho je vo výške 24 hodinového CL. Výška denného limitu stanovuje maximálnu cenu, ktorú jeden cestujúci zaplatí za jeden deň. EMV karta vo fyzickej podobe a v podobne smart zariadenia (zariadení) sú osobitnými identifikátormi, sumarizácia jednotlivých transakcií sa sčítava samostatne.

  9. TAPy, ktoré sú do zúčtovacieho centra zhrané až po uzávierke zúčtovacieho obdobia, budú strhnuté v sume za najbližšie nasledujúce zúčtovacie obdobie so zohľadnením pravidiel vyúčtovania platných pre deň, v ktorom boli zrealizované.

  10. Všetky TAPy a finančné transakcie si cestujúci môže skontrolovať v eShope služby TAPNI SA, kde si môže vytlačiť aj daňový doklad. Pre vstup do eShopu je potrebná registrácia, ktorú možno vykonať priamo v eShope.

  11. Vykonaním TAPu cestujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami služby TAPNI SA, a to predovšetkým s tým, že:

  12. CL je platný len pre držiteľa EMV karty a spolucestujúcich,

  13. pri kontrole CL je cestujúci povinný predložiť oprávnenej osobe dopravcu EMV kartu pre overenie vykonania a platnosti TAPu. Zároveň cestujúci poskytne pri kontrole tarifného vybavenia maximálne možnú súčinnosť k overeniu platnosti TAPu.

  14. Platnosť CL končí uplynutím času platnosti, po uplynutí časovej platnosti je CL pre ďalšiu prepravu neplatný. Ak počas jazdy skončí časová platnosť CL, je cestujúci:

    • oprávnený docestovať do zastávky, po ktorú mal byť zakúpený a aktivovaný CL, alebo označený papierový CL platný v zmysle cestovného poriadku. Toto ustanovenie platí iba v prípade cesty v priamom spoji bez prestupu.

    • povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší CL, ak šlo o cestu s prestupom.

  15. Záväzné posúdenie zónovej platnosti vychádza zo schémy zón, ktorá je prílohou 4 PP IDS BK. Záväzné posúdenie časovej platnosti CL vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku. V prípade, že cestujúci použije na cestu do svojho cieľa viacero spojov a z dôvodu oneskorenia jedného z nich skončí cestujúcemu platnosť CL skôr, ako mal podľa cestovného poriadku prísť do cieľa cesty, je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší CL. Zároveň má nárok podať reklamáciu u toho dopravcu, u ktorého meškanie vzniklo.

  16. Predmetom zmluvy je záväzok DPB umožniť cestujúcemu využiť BPK na nákup CL a ich evidenciu vo vozidlách MHD formou TAPov podľa aktuálneho Prepravného poriadku Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (ďalej len „PP IDS BK“) a záväzok zákazníka uhradiť plnú výšku cestovného podľa aktuálneho PP IDS BK.

  17. Predmetom zmluvy je ďalej záväzok zákazníka, ktorý má záujem na úhradu cestovného využiť BPK prostredníctvom služby TAPNI SA.

  18. Registrácia platobnej karty do systému: 

    1. Registrácia na webovej stránke https://ecard.dpb.sk umožňuje zákazníkovi sledovať históriu zakúpených CL a platieb na zaregistrovanej BPK, nie je však nutnou podmienkou využitia BPK v systéme TAPNI SA.

    2. Zaregistrovať je možné iba fyzickú platobnú kartu. Registrácia virtuálnej platobnej karty, mobilu, hodiniek, či iných zariadení umožňujúcich bezkontaktnú platbu nie je možná.

  19. Tlač daňového dokladu

    1. Denný limit cestovného pozostáva z jedného alebo z viacerých CL. Počet CL závisí od zakúpených CL. Vzťah medzi CL a TAPmi je podrobne popísaný v aktuálnom PP IDS BK. Daňový doklad je možné vytlačiť ku každému CL samostatne.

    2. Daňové doklady ku konkrétnej platbe je možné vytlačiť na webovej stránke https://ecard.dpb.sk. Tlač daňového dokladu je možná aj pre neregistrovaných používateľov služby TAPNI SA na základe kódu platby. Kód platby je možné zistiť z výpisu účtu alebo prostredníctvom internet bankingu.

    3. Registrovaní používatelia majú možnosť vidieť v účte karty celú históriu platieb ku karte (pri karte tlačidlo “VariableFare”) s možnosťou tlačiť daňové doklady k jednotlivým CL.

  20. V prípade, ak finančné prostriedky za cestovné nie sú pripísané na účet DPB v lehote splatnosti, bude pohľadávka automaticky účtovaná v momente, keď bude na predmetnom účte dostatok finančných prostriedkov.

4. Bezpečnosť a ochrana dát

  1. Pri používaní BPK v doprave je dodržiavaný bezpečnostný štandard PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), ktorý predstavuje medzinárodné pravidlá definujúce podmienky manipulácie s údajmi držiteľov platobných kariet.

  2. Pri použití BPK v doprave sa pri prikladaní BPK k platobnému terminálu v KOCL nikdy nezadáva PIN.

5. Cena cestovného

  1. Cena cestovného je uvedená v aktuálne platnom PP IDS BK, ktorý je zverejnený na webovej stránke: www.dpb.sk.

6. Odstúpenie od zmluvy

  1. Odstúpenie od Zmluvy je upravené v aktuálne platnom PP IDS BK, ktorý je zverejnený na webovej stránke: www.dpb.sk.
  2. Zákazník priložením BPK k platobnému terminálu v KOCL potvrdzuje, že DPB včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti § 15 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa

7. Reklamačné konanie

  1. Reklamačné konanie sa vybavuje v zmysle aktuálne platného Reklamačného poriadku, ktorý je zverejnený na webovej stránke: www.dpb.sk.

  2. Zákazník reklamáciu služby TAPNI SA uplatňuje na oddelení tarifných služieb v sídle DPB (Olejkárska č. 1, 814 52 Bratislava) počas stránkových hodín alebo písomne prostredníctvom e-mailu: ots@dpb.sk alebo listom zaslaným do sídla DPB.

  3. Reklamácia musí obsahovať čo najpodrobnejší popis konkrétneho prípadu, ktorý zákazník reklamuje.

  4. DPB sa bude snažiť k reklamáciám vyjadriť čo najskôr, ako to bude možné, najneskôr však do 30 kalendárnych dní odo dňa doručenia reklamácie.

  5. Zákazník má právo obrátiť sa na DPB so žiadosťou o nápravu (e-mailom na

    ots@dpb.sk alebo vnutorna.kontrola@dpb.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým DPB vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že DPB porušil jeho práva.

8. Ochrana osobných údajov

Informácie o spracúvaní osobných údajov sú zverejnené na našej webovej stránke https://dpb.sk/sk/ochrana-osobnych-udajov alebo na ktoromkoľvek predajnom mieste DPB.

9. Záverečné ustanovenia

  1. V prípade, že akékoľvek ustanovenie Zmluvy sa stane v akomkoľvek ohľade neplatným, nezákonným alebo nevymáhateľným, nebude tým žiadnym spôsobom dotknutá alebo porušená platnosť, zákonnosť, alebo vymáhateľnosť ostatných ustanovení Zmluvy.

  2. Zmluvy, ako aj práva a povinnosti z nich vyplývajúce, vrátane posudzovania ich platnosti, ako aj následkov ich prípadnej neplatnosti, sa riadia a budú vykladané na základe a v súlade s hmotným (materiálnym) právom platným v Slovenskej republike. Právne vzťahy, ktoré nie sú v Zmluve bližšie upravené, sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka.

  3. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory vyplývajúce z tejto Zmluvy alebo v súvislosti s ňou budú riešené vzájomnou dohodou. V prípade, že nedôjde k dohode, budú spory s konečnou platnosťou rozhodnuté príslušným súdom v Slovenskej republike, príslušným podľa procesných predpisov platných v Slovenskej republike. Zmluvné strany týmto zároveň vylučujú aplikáciu akýchkoľvek a všetkých kolíznych noriem upravených v dvojstranných a/alebo viacstranných medzinárodných zmluvách a/alebo dohodách, ktoré sú súčasťou právneho poriadku Slovenskej republiky.

  4. DPB si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na webovej stránke DPB: www.dpb.sk.

  5. Tieto VOP sú platné a účinné od 01.06.2025.

Tieto webové stránky používajú súbory cookies. Používaním týchto webových stránok súhlasíte s použitím súborov cookies. Zistite viac tu.